Re: OT: řízení měniče solárů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 22 14:15:47 CET 2024

Přece se přes nějaké rozhraní musí dát ten měnič ovládat a parametrovat.
Snad někde v Číně nevytesali jeho parametry do kamene a nevsadili ho
dovnitř.

Pokud se nedá řídit max. SOC při nabíjení, tak snad se dá nabíjení aspoň
vypnout.
Takže monitorovat SOC na tom R/O rozhraní, a na R/W rozhraní pak nabíjení ve
vhodném okamžiku vypnout.

Stejně tak si myslím, že se musí dát nějak měniči zakázat, aby šel do
sleepu.
Vy tím fiktivním zvýšením virtuální spotřeby uděláte právě jen to, že měniči
zakážete spadnou do sleepu.
Tak pokud ze smartmetru budete mít informaci o trochu vyšší spotřebě (zapne
lednice), tak prostě měnič nějak probudíte.
Nakonec pošlete sem odkaz na manuál ke konkrétnímu Vašemu měniči. Třeba
někoho něco napadne.

K té modifikaci informací ze smartmetru nebo baterek za letu: je to moje
oblíbené
téma. Rád šidím techniku. Už jsem to nasazoval i různě komerčně, jednou
dokonce
u nóbl velké nadnárodní firmy.

Smartmetry většinou umí komunikovat max. rychlostí 115200 bps.
Měniče naopak velmi často používají komunikaci 19200 nebo dokonce 9600 bps.
Tady je značný prostor pro úpravy za letu.

A znovu připomínám: koukněte, jestli pro Váš měnič neexistuje novější
firmware
(samozřejmě pokud jste to už neudělal).

PL