Re: Dioda s malým úbytkem

Neděle Leden 21 20:27:26 CET 2024

Já bych v tom moc rozdíl neviděl. Obyč. dioda na sobě má 1V, možná při
proudovém nárazu 1,5-2V? Pokud usměrňujete napětí z trafa, omezí to
impedance trafa. Ta se dá změřit jako napětí nakrátko. Sekundár
zkratovat, do primáru pustit jmenovitý proud (nebo jiný a přepočítat) a
změřit na primáru napětí. Pak spočítat, jaký proud tam bude ve špičce a
posoudit, jestli to diody mají šanci přežít. Pokud ne, na primár se dává
termistor.

Anděl