Re: Dioda s malým úbytkem

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Sobota Leden 20 21:15:32 CET 2024

vymyslene to uz je https://www.analog.com/en/parametricsearch/11518#/

Tranzistory sa pouziju podla potreby. Da sa zapojit aj niekolko paralelne.

Je tam ale niekolko diablov. Ak chceme naozaj dosiahnut 100mW strat, tak
sa to neda urobit na plosaku, koli nedostatocnemu prierezu medi. A tie
tranzistory su naozajstne idealne "diody", maju extremne nizky odpor.
Takze v kazdej polperiode ked sa tranzistor otvori tecie do kondenzatora
obrovsky impulzny prud, ktory ho nabija. S klasickymi diodami je
limitovany v case aj amplitude ich charakteristikou.

Obvody som pouzil v jednom metrologickom gerete. Je to naozaj cele
studene. Za cenu vysokych di/dt.

b.