Jak v C / Arduino pridat funkci do knihovny?
Pavel Kutina
hw na prelude.cz
Sobota Leden 20 01:17:49 CET 2024
Zdravim,
resim drobnost, ale trochu si s ni lamu hlavu, v C fakt nejsem moc dobrej.
Mam Arduino, v nem pouzivam jednu ze sdilenych knihoven (standardni
LiquidCrystal), ale protoze ji pouzivam ve spojeni s Futaba VFD, docela by
se mi hodilo mit tam rizeny i jas, coz u LCD neni potreba. Tohle jsou
originaly:
https://github.com/arduino-libraries/LiquidCrystal/blob/master/src/LiquidCrystal.cpp
https://github.com/arduino-libraries/LiquidCrystal/blob/master/src/LiquidCrystal.h
Ja potrebuju pripsat v podstate jednu funkci:
// This will set bright of text
void LiquidCrystal::bright(uint8_t brg) {
command(LCD_FUNCTIONSET | _displayfunction | brg);
}
Blbe je, ze _displayfunction je v .h definovana jako private, takze se k ni
z meho kodu nedostanu (nebo to neumim). Resenim je upravit si kod knihovny i
headeru natvrdo - funkci jsem pripsal, v .h jsem ji deklaroval, pridal jsem
definice pro nastaveni jasu. V mem kodu ji zavolam jako:
lcd.bright(LCD_BRIGHT25);
A vsechno funguje.
Potud OK. Ale protoze je to jedna se sdilenych knihoven, muze u ni dojit
casem k nejake uprave a predpokladam, ze pri updatu to moji lokalni upravu
zahodi. Da se tohle nejak resit? Udelat si vlastni fork a udrzovat to se mi
uplne nechce - da se ta knihovna nejak rozsirit a dostanu se pak i k te
privatni promenne? V ni je schovane aktualni nastaveni displeje - pocet
radku, zpusob komunikace. V podstate jde o stav tri bitu, ale protoze z
displeje nectu, jen se do nej zapisuje, tak neni jak je zjistit, takze se
jejich stav udrzuje v pameti.
Napadne nekoho, jak to udelat pokud mozno spravne?
Diky.
Pavel Kutina
Další informace o konferenci Hw-list