Level shifter pro WS2812B

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Leden 18 22:36:39 CET 2024

Proč to nechcete připojit rovnou? Nedávno jsem na datasheet od nějaké takové ledky někde zavadil a byla udělaná tak, že snesla 5 i 3,3 voltovou logiku. Řekl bych, že tyhle ledky snesou skoro všechno. Vůbec bych se toho nebál.

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Půhoný
Sent: Thursday, January 18, 2024 7:15 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Level shifter pro WS2812B

Dobrý večer,

hraju si tady s adresovatelnými ledkami WS2812B. Mám 12V variantu ledek na kabelu. Připojené to mám k ESP32. Když ten datový vodič připojím napřímo na pin funguje to, když tam dám doporučovaný 470R rezistor, tak to nefunguje. Řekl jsem si, že to je 3V3 logikou a chtěl tam dát něco takového: https://www.eevblog.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=344623.0;attach=1596409;image . Mám pocit, že jsem toto zapojení už někde použil a fungovalo mi to. Co dělám blbě?

Přece jen připojit to na pin MCU přímo mi přijde jako prasárna, nehledě na to, že ten kabel s těmi LEDkami bude dost dlouhý asi by to na konci dost zlobilo, úrovně jsou dost na hraně. Raději bych tam měl převodník úrovně Nebo to fakt musím na takovouhle jednoduchou věc dávat 74HC7014? Hledal jsem něco přímo pro ty WS2812B ale nic moc jsem nenašel.

Samozřejmě ve všech arduino návodech to je naprasené přímo na pin ESP32 a funguje to a nikdo to neřeší, ale to nechci.

Díky,

HP