Re: Laboratorní zdroj

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 18 15:28:10 CET 2024

Tohle je v podstatě problém všech zdrojů, které nemají dobré vypínání
výstupu. Tzn. *nebrat* zdroje, které:
1. Nemají skutečné vypínání výstupu, tedy nemají stav, kdy zdroj běží,
má na výstupu nastavené napětí, ale to tam nejde, protože je odpojený od
výstupních svorek.
2. Vypínání výstupu přímo mechanickým vypínačem, protože když bude
výstup mechanicky zaplý před zapnutím napájení...

Takže naopak co mít musí:
1. Nějaký čudlík, kterým jde zapnout/vypnout výstup na zaplém zdroji.
2. Buď musí být výchozí stav vypnuto, nebo obnovení stavu po zapnutí
napájení musí mít zpoždění, třeba než naběhne řídící počítač, nebo
nejlíp po té, co ověří, že je tam co je nastaveno.

Výsledkem je, že pokud "hloupej" zdroj, tak pokud možno jen takovej, co
je až tak hloupej že si nepamatuje stav zapnutí výstupu a má ho vždy na
začátku vyplej. A pokud chytrej, tak je to skoro jedno.

(Ale teda taky aby chytrej nebyl k vzteku a neměl třeba jedno kroutítko
na U a I na dvou kanálech. U chytrejch je prostě vždy potřeba předem
prozkoumat návod.)

PH