Re: Zemřel Niklaus Wirth

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 14 20:35:12 CET 2024

Tak jsem shlídnul to Ohrožení Brittanicu.
Děrná páska v té bombě sice byla, ale čtečka typu FS1500 ani jiná
podobná podle mě ne.
A asi by se tam ani nevešla, v tom barelu bylo celkem málo místa. Navíc
ta páska jela ve vertikální poloze.

Zato už vím, proč mu nesedělo to měření cívky relé. Měřil na ní napětí,
ale multimetr měl přepnutý na rozsah 10mA.
Ale to už byl stejně asi mrtvý, protože tam bylo nějaké otické čidlo. Ve
filmu ho oblbnul tím, že si svítil infra.
V té době to nejspíš byl fotoodpor, a ten by zrovna to infra asi celkem
ochotně bral.

A zřejmě pak stejně později všichni zemřeli, což by asi mělo být ve
druhém dílu.
Protože na konci Falon-šampión sice odstranil otřesové čidlo, ale ta
bomba přece byla časovaná na nějaký konkrétní čas.
Takže to otřesové čidlo byl jen druhotný spouštěcí mechanismus, jako
ochrana před fyzickým odstraněním té bomby
a jejím hozením do moře.
Leda, že by to ve zbývající minutě stačili naházet do moře.

Kromě toho tam byla jedna velká nelogičnost, která mi utkvěla v hlavě už
v mládí, kdy jsem ten film viděl.
On se rozhodl v posledním okamžiku změnit drát, který stříhal. Ale
nikomu to dopředu neřekl.
Takže kdyby se spletl a vyletěl do luftu, tak by současně odsoudil
dalšího kolegu (nebo i víc lidí) k tomu, aby zemřel taky.

PL