Jaderná dlouhoživotní baterka malého formátu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 12 19:23:31 CET 2024

Na jednom fóru jsem našel odkaz na novinku nějaké čínské firmy.
Ve stručnosti je to dlouhoživotní jaderná baterka malého formátu na bázi
radioaktivního niklu 63Ni.

Na rozdíl od běžných radioizotopových zdrojů, které se používají už
dlouho, tady nejdou přes teplo.
Ale ten nikl svítí do nějakého tenkovrstvého polovodiče na bázi diamantu.
A tak z toho toho beta-rozpadu rovnou dělají elektriku.
Teda aspoň jestli jsem to správně pochopil.

Pokud je tam aspoň nějaké zrnko pravdy, tak je to docela bomba, řekl bych.

Tady je odkaz už rovnou před G-překladač. Jinak je to v čaji.
https://www-betavolt-tech.translate.goog/359485-359485_645066.html?_x_tr_sl=zh-CN&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp

PL