Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

Čtvrtek Leden 11 11:22:27 CET 2024

Záleží, čím topíte. Třeba u plynového kotle stačí, když jste pod
kondenzační teplotou. Obávám se, že výměník v kamnech bude potřebovat
nějakou minimální teplotu, aby se nerosil. U uhelných kotlů bylo tohle
minimum asi 55 stupňů, takže někde se dával směšovací ventil a část vody
běhala jen přes kotel.

Pokud topíte tepelným čerpadlem, každý stupeň navíc vám snižuje topný
faktor. Takže se snažíte tam té vody prohnat co nejvíc. Já mám
podlahovku počítanou tak, aby měla co nejmenší hydraulický odpor. Takže
krátké segmenty okolo 35 m (doporučuje se max. 100 m) a mám jich víc
paralelně. Jak se postupně větve sbíhají dohromady, u TČ jsou trubky 40
mm. Oběhovku tam mám s výtlakem 6 m a prožene tam asi 2300 l/hod.
Teplotní spád je tam při 7 KW asi 3,5 stupně. Pak když tam té vody
honíte zbytečně moc, už toho moc nezlepšíte a topný faktor jde dolů
kvůli příkonu oběhovky.

U přítelkyně se topí do radiátorů, je to původně samotížný systém a
velké průměry trubek. Je tam TČ s řízením výkonu a proto tam jsou v
primárním i v topném okruhu řízené oběhovky. Původně to bylo u obou
nastavené na teplotní spád 5 stupňů. Oběhovka v primáru nestíhá (výtlak
9 m) a při výkonu TČ nad polovinou už jede naplno. Oběhovku v topném
okruhu jsem nastavil na rozdíl 3 stupně a nikdy snad nejela na víc, než
na polovinu. Takže vždycky záleží, jak je to celé udělané.

Anděl