Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

AZe aze na seznam.cz
Středa Leden 10 18:40:17 CET 2024

U TČ u dcery jsem u zemního kolektoru použil malé čerpadlo Wilo Yonos Pico,
nové a levné z aukra, ale s debilními závity 2", asi proto ta nízká cena,
25/1-8, tedy s výtlakem 8m. Ukázalo se, že při max. výkonu (příkon 75W) tam
teče téměř 2,5m3/h, což je tedy fofr. Po stažení na cca 18W je tam stále
průtok kolem 1,3m/h.
Zkušenost se servisem Wilo: Prodejce mi přibalil ještě jedno použité, které
se mírně zadírá. Rozchodil jsem je, ale po nějaké době se opěr "zadře".
Vnitřní díl je nerozebíratelný, zkusil jsem najít servis Wilo.... Výsledek?
Pane, to se neopravuje, to se vyhazuje. A to je čerpadlo s cenou kolem 5k
Kč....takže ani "značka" a vysoká cena není zárukou kvality.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Sent: Wednesday, January 10, 2024 5:54 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

Ta elektronicky řízená čerpadla s BLDC motory jsou docela úsporná.
Už dlouho zvažuju ze svého kotle vyrvat klasické asynchronní čerpadlo a
dát tam elektronické.

Na překážku jsou 2 věci: moje lenost (to především), a pak to, že v mém
kondenzačním kotli Dakon
je to čerpadlo se speciálně tvarovanými přírubami.
A tak náhrada bude dost složitá, bude znamenat vyrobit nějaké mezikusy a
čerpadlo připojit vně kotle.

Ale ekonomicky to myslím stojí zato.
Rozdíl ve spotřebě klasického čerpadla a toho nového elektronického bude
někde kolem 30W.
Takže denně skoro 1 kWh, a za topnou sezónu tedy na elektrice o cca 1000
Kč méně.

Ten známý Grundfos Alpha stojí nějakých 3500 Kč. Ale jsou i levnější
elektronická, třeba tady za cca 1500 Kč:
https://www.elventil.cz/obehove-cerpadlo-usporne-ibo-vantec-25-40-180

Tak až vymýtím tu vrozenou lenost, jdu do výměny.

PL