Lets encrypt pro home asistant

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Úterý Leden 9 09:50:56 CET 2024

Hmm, blby je, ze pro vetsinu normalnich lidi je tohle scifi a ja to tak
trochu chapu...nicmene neverim, ze se to zmeni...bude se to muset nejak
zjednodusit.

Cely leta jsme meli na nasem webu certifikat podepsany nasi certifikacni
autoritou Postsignum...je to regulerni CA se vsema nalezitostma a
zastitena statnim podnikem. Bohuzel neni sirena v ramci duveryhodnych CA
s woknama, browserama atd. ... coz ale v podstate neni nic
nespravneho...v podstate by to naopak mela byt ta spravna cesta, ze si
certifikaty CA nahrajete sami a jen tech kterym duverujete.

Bohuzel leta nam volaji rozcileni zakaznici (predevsim novi a nebo pokud
se zmeni osazenstvo ve firme), ze nam nekdo hacknul server, ze ho mame
spatne zabezpecenej a kdovijake dalsi katastroficke scenare...nekteri to
dokonce chteli rozmaznout v novinach apod. Takze nakonec jsme chca
nechca abysme meli pokoj koupili certifikaty od Geotrustu, ktery je
siren v ramci woken a vsichni jsou spokojeni...az na nas samozrejme,
protoze to stoji penize. Pritom je to horsi situace z hlediska bezpecnosti.

RV