Lets encrypt pro home asistant

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Leden 8 22:53:59 CET 2024

Ano, https určitě (jestli je to webové).
Ale pro https si musíte sám nejdřív vytvořit ty klíče (soukromý a veřejný). U certifikační autority si pak akorát můžete nechat potvrdit, že ten veřejný klíč (kam si mj. napíšete doménu) je Váš. To ale samozřejmě Vy sám víte moc dobře, že ten Váš klíč je Váš a je platný, tak je jakékoliv další potvrzování kýmkoliv zbytečné.
Při prvním přihlášení (bez certifikátu) rozumný webový prohlížeč ukáže SHA (řádek písmen a číslic) použitého veřejného klíče a zeptá se, jestli má pokračovat i když nemůže klíč ověřit (myslí se u autority), Vy pro jistotu ten SHA můžete zkouknout, pokračování povolíte a přitom také zakliknete, ať ten klíč dál považuje za platný. A to je všechno, prohlížeč si klíč uloží a příště už neotravuje, přitom normálně komunikuje plnohodnotným https.

P.