Lets encrypt pro home asistant

Pavel Kratochvíl kratochvil na seznam.cz
Pondělí Leden 8 22:04:22 CET 2024

Zdravím,
používám add-on Duck DNS (Free Dynamic DNS (DynDNS or DDNS) service with
Let's Encrypt support), něco málo jsem asi nastavoval, ale bylo to
jednoduché.

Nevím jestli by to bylo řešení i pro Vás.

Pavel

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Půhoný <konference na puhy.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 8. 1. 2024 20:00:09
Předmět: Lets encrypt pro home asistant
"
Dobrý večer,

hraju si tady s home assistant. Mám to v dockeru na Synology. Funguje,
vyměnil jsem defaultní db za mariadb a nyní bych rád rozchodil ssl
certifikát přes lets encrypt. Nebo to vůbec na veřejku nedávat (chtěl bych
se k tomu ale dostat zvenku, mám sice nastavenou v telefonu VPN domů, ale to
je opruz)?

Na routeru mám veřejku, je to Miktotik, za tím je to Synology, není problém
cokoliv přesměrovat.

Ty návody to je jak drbání pravou rukou za pravým uchem:

https://www.google.com/search?q=lets+encryp+home+asssitant
(https://www.google.com/search?q=lets+encryp+home+asssitant)

Jak se to dá udělat jednoduše a správně, máte to někdo nastavené?

Nejde to nějak zjednodušit pomocí reverzní proxy na tom Synology? Asi jde o
to přesměrovat 443 na IP a port toho HA?

Ve všech návodech je dynDNS nebo cloudfare, to nepotřebuji, doménu/subdoménu
i vlastní veřejnou IP mám. Proč to je tak komplikované? Něco přehlížím?

Díky,

HP