RE: 1-wire "správně"

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Leden 8 19:45:54 CET 2024

Ahoj, jen pro zajímavost, používám DS18B20 a docela dost, vlastní rutiny pro PIC. V DS18B20 jsou „user“ registry, kam si můžete zapsat co chcete.

K zařízení připojím neznámé čidlo, to se mi po resetu objeví v neznámých zařízeních, protože po resetu projde celý strom 1wire a vyčtu jejich ID.

Zadám si vlastní číslo, co je to za čidlo, to si uložím do user registrů toho DS18B20 k danému ID, tím řeknu zařízení, co, kde měří a po dalším resetu už při načítání stromu přiřadí ID tomu mému „DNS“ J

Míra.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Poucha
Sent: Monday, January 8, 2024 10:50 AM
To: HW-news
Subject: Re: 1-wire "správně"

Doma asi nebude problém použít více čidel na jedné sběrnici. V praxi to ale naráží na servis, při výměně čidla, se musí nastavovat, které se vyměnilo. Při automatické adresaci zase není jasné, které čídlo je které. Takže pro běžného montážníka je lepší, že vymění čidlo připojené do konektoru 5, nic nenastavuje a jede domů.

DS2482 jsem nikdy nepoužili, vše děláme softwarově. Kolegové už na to mají lety ověřené knihovny.

Jeden náš zákazník, si čte čidla přímo z linuxového modulu. My ale raději použijeme malý procesor, co si 1-wire nebo I2C obsluhuje a pak už nějak inteligentně předává hodnoty dále.

Více diod: Používáme TVS 824013, https://cz.mouser.com/ProductDetail/Wurth-Elektronik/824013 .

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod

Papouch production s.r.o. - výroba

Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby