Re: 1-wire "správně"

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pondělí Leden 8 09:30:12 CET 2024

Zdravím.

používáme 1-Wire čidla až do vzdálenosti 20m. Je to poměrně složité, pokud
to má být uděláno správně. Asi před 15 lety jsem to řešil i s vedoucím
autorizované zkušebny, jak to udělat, aby nebyl problém při testech EMC (On
si s tím hrál i z vlastního zájmu, jelikož má tyto teploměry doma)

1) Z praktických důvodů vždy jen 1 čidlo na 1 vstup (Vím že jich může být
plno, rád vysvětlím proč zásadně ne)
2) 3vodičové zapojení
3) V pouzdře čidla kondenzátor přes napájení
4) Ochranné diody na datovém vodiči v zařízení
5) Aktivní pull-up a pull-down (viz aplikační listy výrobce)
6) Lehký RC filtr před procesorem

Pak to projde. Ve skutečnosti to máme ještě trochu složitější, aby bylo
možné stejný vstup použít i pro čidla s I2C (Sensirion). je to tak
například u PAPAGO 2TH (
https://papouch.com/papago-2th-eth-2-mereni-teploty-vlhkosti-a-rosneho-bodu-s-ethernetem-p2989/
), nedávno jsme znova bez problémů prošli EMC.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba
Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby