1-wire "správně"

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Leden 8 08:34:47 CET 2024

Zdravím,

příspěvek pana Hudečka o tom, že nemá rád 1-wire neb musí zakazovat
přerušení a své vlastní úvahy,  nad spolehlivostí sběrnice s čidly,
která je přímo připojená na pin procesoru mě vedou k úvahám jak to
"dělat správně".

prošel jsem si na AnalogDevices obvody pro řízení 1-wire a víceméně
jeden z použitelných a dostupných je DS2482 převodník i2c na 1-wire.
Porozhlédl jsem se po netu a skoro to tak vypadá, že ho nikdo nepoužívá,
minimálně Arduino komunita ho skoro nezmiňuje.

nejběžnější knihovna pro obsluhu 1-wire:  PaulStoffregen/OneWire ho
nijak nezmiňuje a pokud jsem něco nepřehlídl tak s ním nepočítá,  Dále
jsem našel několik starších kníhoven (nevím jestli už nejsou opuštěné)
které by měly suplovat OneWire s komunikací přes i2c - například
cybergibbons/DS2482_OneWire. Jestli jsem to správně pochopil, tak by
měla fungovat i DallasTemperature, kterou masivně používám ve svých
projektech.

Jak to děláte vy?

Pokud máte rozsáhlejší topologii 1-wire, používáte nějaké budiče, nebo
to jedete "na surovo" jen z pinu CPU?

Díky

Petr