Re: Zemřel Niklaus Wirth

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Leden 6 21:55:05 CET 2024

Mě Pascal tak nějak úplně minul, tak jsem si ze srandy zkusil fps a moc
mě to nenadchlo. Základní "Hello world" má skoro mega. Zřejmě tam
přibyly ještě nějaké obaly, aby si to rozumělo se zbytkem systému, který
je celý v C-čku. Tedy v Linuxu, ale počítám, že ve Windows to bude podobně.
Ale zřejmě by v tom šly dělat i bare-metal věci, tedy jednočipy. Dělá to
někdo ? Já se tím zabývat nebudu, naučit se Pascal na úroveň, aby mi to
šlo, je moc práce a nestojí mi to za to.
A srovnávat takhle překladače o ničem moc nevypovídá. Mám tu pár
projektů pro Cortex-Mx, 10k řádků má jen hlavička, popisující periferie.
Velikost výsledného elf (něco jako exe) může být podobná, ale vlastní
kód zabírá je pár KiB. Protože v tom elf jsou i debug info, díry, věci
ze statických knihoven a jiné blbosti.

Mrazík