Generátor šumu

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Sobota Leden 6 15:34:52 CET 2024

Ještě k tomu generátoru šumu pro relaxaci co se tu nedávno diskutoval...

Prozkoumal jsem zapojení z KTE 1/97 strana 36.

http://www.elektrizator.cz/kte/1997/0197.pdf

Když si odmyslím "efekt moře" a časový spínač (obojí mít nemusím) tak je to
asi "jenom" o těch filtrech. Zapojení používá filtry dva. První je dolni
propust 900Hz resp. 300Hz (druhý kanal) a poté 8.8kHz resp. 13.3kHz (druhý
kanal).

Zde jsem našel celkem podrobný popis generátoru s použitím OZ.

https://youtu.be/0yB_h_wFkh4

Asi bych šel cestou OZ. Mám tu pár kousků NE5532, které mi zbyly z jiné
konstrukce. Nic méně audiofilniho nemám ;-).

Ve videu kolem 5. minuty je hned za šumovým tranzistorem ještě jeden filtr
odřezávající jednotky Hz. Ten bych asi použil také a ihned za nej filtr
900Hz resp. 300Hz (jako v KTE). Za prvni OZ bych dal dalsi filtr
8.8kHz/13.3kHz (jako v KTE) a druhy OZ by slouzil jako zesilovac pro
sluchatka. Říká tam, že (první a jeho jediny) OZ je zapojen se zesilenim
150 a na výstupu má +-10V (pri napajeni +-12V). Dá se za takto zapojeny OZ
dát další sloužící jako zesilovač pro sluchátka?

Děkuji
MG