Re: mech: dvojpulsní bodovačka

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 6 15:12:32 CET 2024

No dělají se dva druhy ultracapů:
1. Pro zálohování RAM a RTC. Ty byly u nás dostupný už v 90. letech. Ale
mají velké limity ohledně proudů, často je ani není dovoleno moc rychle
nabíjet, třeba i pod mA.
2. Výkonové. To je novinka tohoto století a teď už je jich mnohem více
než těch zálohovacích. Mívají dovoleno řádově tolik A, kolik mají F,
takže kF dávaj kA.

Ty velký jsou dražší, ale není to zas tak hrozný, třeba tady 3k/3V:
https://cz.farnell.com/eaton-bussmann/xl60-2r7308t-r/supercapacitor-3000f-2-7v-edlc/dp/4172219
Ten by na bodovačku stačil jeden.

A dělají se i různé stacky na větší napětí, třeba 0,5k/12 V. Těma se dá
nastartovat traktor a ne jednou:-)
aliexpress.com/item/1005005604759793.html

PH