Pt1000 IC pro i2C

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 4 17:24:29 CET 2024

No já ani tak nemyslel paralelně, jako spíš na střídačku.
Měřák ve fázi výstavby, pak vlastní elektronika, kterou ale ještě
zkontrolovat tím multimetrem.
A mám to rovnou zkalibrované (s přesností, pro dané použití asi
dostatečnou).

I když jak se tak znám, tak bych tam dal ten termočlánek, na něho měřák
z Ali za 4 USD, a tím by to asi skončilo.
Pro pájecí přetavovací přípravek taky plánuju už několik let udělat
pořádnou vlastní elektroniku.
Ale když to pro to občasné použití tak snadno a pěkně funguje s tím 4$
měřákem...

Na tom K-termočlánku se mi prostě líbí ta dostupnost, minimální rozměry
a hlavně to, že je skoro zadarmo.
Takže pro teploty do 100°C používám elektronická čidla (DS18B20, TMP04),
pro vysoké teploty K-termočlánek.

Jenom tak pro zajímavost, až do nějakých skoro 500°C jsem zkoušel a
krátkodobě i používal k měření běžnou
Si diodu (něco jako 1n4148) ve skleněném pouzdře.

Nějaká levná Pt čidla z Ali taky mám. Ale když jsem si s tím kdysi hrál,
tak ta čidla (koupená najednou) měla
velmi značný rozptyl odporů a tedy i teplot.

PL