Re: frekvenční měnič z Ali?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 2 13:29:18 CET 2024

Běžné frekvenční měniče v klasické škatuli za normální cenu z Alího funguji.
Myšleno třeba něco takového (odkaz je jen ilustrační):
https://vi.aliexpress.com/item/1005005834254902.html

U toho mrňavého, který odkazujete, bych tomu asi moc nevěřil.
Odrazující je už minimálně to, že skoro stejně stojí varianty
400/750/1500W. A jsou i stejně velké.
O nějakých filtrech si to může tak maximálně nechat zdát.
Na druhé straně je hezké, že to má umět Modbus. To často neumí ani
skutečné měniče.

Jinak drobná osvěta: frekvenční měniče se nekupují podle "výkonu" (co je
to výkon frekvenčního měniče?),
ale podle proudu, který jsou schopny dodat. Tak si u toho svého motoru
najděte na štítku jmenovitý proud.

Malý tip: zkuste se podívat po jetých měničích na Aukru nebo třeba na
CNC fóru. Kolem tisícovky se tam často
dají sehnat i dost dobré kousky, které by zřejmě byly o dost lepší než
tento nejistý malý.

Pokud byste do toho malého přece jen šel, tak pak prosím napište jak
jste dopadl. Děkuji.

PL