frekvenční měnič z Ali?

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Úterý Leden 2 09:35:08 CET 2024

Zdravím,
mnoho zdraví v novém roce a hodně tvořivých úspěchů. ;-)

Mám po tatínkovi kompresor (z traktora) se vzdušníkem, poháněný
starodávným škodováckým motorem 3f o výkonu na štítku 0.75kW a má psáno
3x110V pro trojúhelník a 3x220V pro hvězdu.
Tatínek to před desítkami let zapojil na 220V na dvě vinutí, a při startu
se jakože ručně připojovala taková baterie kondenzátorů, asi jakože
pomocná fáze, tlačítkem. A musí se tomu stejně pomoct rukou. No je to
děsné, protože ty kondíky jsou stejně elektrolyty a divím se, že ještě
nevybuchly. :-)
Asi je to blbina, protože jsem letmo koukal, kolik stojí dvoupístový
kompresor Güde, s nepochybně větším výkonem a dá se pořídit za 5,5kKč.
Ale beru to jako rodinnou památku, tak bych chtěl rozběh a chod motoru
nějak dořešit. Samozřejmě ekonomicky.

Nahlédl jsem do Ali na nějaké frekvenční měniče a narazil jsem
například na:
https://vi.aliexpress.com/item/1005005028923099.html
což ve variantě 1500W vychází na cca 800Kč.
Ovšem k hodnodě 1500W se sám Číňan přiznává, že je to PMPO, protože v popisu
stojí:

    Note:These mini frequency converters are not recommended to operate at full
    load, for example, 1500W frequency converters should be operated
    below 1500W as much as possible, otherwise it may cause excessive
    temperature.

To je na zabití tohleto. Below 1500W as much as possible???
Fakt nevím, kolik to tedy reálně je schopné běžet. Nikdy jsem si
s frekvenčními měniči nehrál. Doufám, že by to mohlo jet do té
hvězdy. V popisu píšou, že se to má zapojit do trojúhelníku, ale to
nepochybně proto, že jde o motory 3f 400V a ne můj muzeální kousek.

Nezkoušel jste již někdo takový malý měnič frekvence z Ali koupit
a otestovat?
--
Zito