OT Jak rozdelit na routeru provoz stejneho portu na dve ruzne IP

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Leden 1 17:44:34 CET 2024

Dá se to řešit reverzním web proxy (na různých úrovních složitosti). Asi nejpružnější řešení je Traefik. Na takovouhle primitivnost je to možná kanón na vrabce, ale pokud v budoucnu třeba přibydou nějaké další webové služby (např Home Assistant, Grafana atd. atd.)  nebo obecné požadavky na přístup k TCP ale i UDP portům zvenku, je to perfektní. https://traefik.io/traefik/
Nejjednodušší je vyzkoušet si to třeba v Dockeru (se kterým to mimochodem nádherně spolupracuje).

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Admin HWnews
Sent: Monday, January 1, 2024 1:41 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT Jak rozdelit na routeru provoz stejneho portu na dve ruzne IP

Zdravim vsechny v Novem roce a hned prvni den mi prinesl tezkou hlavu...

Pres svatky jsem slibil synkovi zprovoznit webhosting jeho vlastni domeny u me doma na serveru...takze si nekolik dni ladil sablonu do Wordpressu, ja jsem nahodil Wordpress na svuj webserver, aby me to vzapeti hned vysplouchlo, ze je nutne PHP 7.0 a vice... Rikam si ok neni problem...nahodil jsem dalsi virtual s Apachem a s vyssi verzi PHP (aspon se to nebude motat na mem Apache)...vsechno jsme to rozbehali...dnes ze zaplatime domenu a me doslo, ze nevim jak na domacim routeru predavat port 80 podle toho co se jedna za domenu na konkretni IP uvnitr site. Samozrejme skleroza zapracovala a rikam no tak holt to dam ke me na webserver a nebude to oddelene...takze jsem se vratil do bodu nula ...je treba vyssi verze PHP nez 7.0.

A ted si marne lamu hlavu jak zaridit, aby kdyz prijde na router zvenku pozadavek na port 80 se jeste resilo pro jakou to je domenu az az pak predalo na spravnou IP.

Uvnitr site to neni problem, protoze tam mam pod palcem BIND a DNS.

P.S. Urcite to nechci resit instalaci vice verzi PHP na jeden Apache.

S pozdravem
RV