RE: Spínání a jištění LED osvětlení

ok2mtm na seznam.cz ok2mtm na seznam.cz
Středa Únor 28 20:47:10 CET 2024

V chodbě jsme původně měli 10 svítidel se žárovkami 40-60W. Teda ono jich
tam pravidelně bylo podstatně méně, doplňovaly se, až když už byla hodně
tma.
PO výměně za LED svítidla okolo 12W je světla jako ve dne, ale 16A relé ve
schodišťovém automatu to vydrželo jenom pár dní, než se svařily kontakty.
Řešením bylo předřazení zmiňovaného výkonového termistoru. Trošku problém
byl s výběrem, výsledek byl, že jsem koupil 2 kusy od každého co měli v EZK
skladem a zkoušel, jak moc se hřejí. Od té doby v pohodě už 10 let. Teda až
na ty svítidla, ve kterých odcházejí LED. Holt byla levná.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Wednesday, February 28, 2024 8:14 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Spínání a jištění LED osvětlení

Není LED žárovka jako LED žárovka.
Asi by se daly najít nějaké s nízkým náběhovým proudem.

Nebo to ošetřit centrálně a pak už není třeba vybírat žárovky.
Protože to bude všechno zapojeno přes jeden přívodní drát, tak by se tam
dalo asi snadno osadit nějaké vhodné NTC. Strkat to do každé objímky by byla
otrava, ale dát tam jenom jedno hned za jistič je asi snadné.
Nebo si na rovnou koupit krabičku, co pro to dělá třeba Eaton.
https://www.eaton.com/sg/en-us/catalog/lighting-and-controls/inrush-limiter-
for-led-lightings.html

PL