Re: Spínání a jištění LED osvětlení

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Únor 28 20:06:03 CET 2024

On Wed, 28 Feb 2024, Pikulik wrote:

> Existují nějaké LED žárovky které mají omezený proud při zapnutí ?

Mozna ty stmivatelne ?

> Našel jsem články které to řeší hybridním stykačem s triakem a spínáním v
> nule napětí. Nešlo by to řešit přidáním termistoru ke stykači ?

Ja jsem ted resil problem - stary jistic 6A na svetlo, casem se pridelala
zasuvka. A ted se do ni dal vysavac 1200W a ejhle - ve dvou pripadech
ze tri pri zapnuti jistic vyleti. Kdyz uz se to rozbehne tak jistic drzi.

Mel jsem nakoupene termistory NTC 5 Ohm 5A ktere se proudem 5A casem
ohreji tak ze odpor spadne na 1 Ohm. Dal jsem pro jistotu ctyri kusy
serioparalelene aby odpor zustal 5 Ohm. A uz to jistic nevyrazi.