Re: Jak vyhodnocuje elektroměr přetok?

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Únor 28 14:24:45 CET 2024

To vypadá jednoduché, ale například při čisté jalovině je dvě
čtvrtperiody p>0 a dvě p<0. Integrál je pochopitelně 0. Ale pokud by
doba integrace byla moc krátká, střídal by se odběr o přetok. Takže
myslíte, že se vyhodnocuje integrál za 1 periodu? Ten by u jaloviny byl
opravdu 0.

Ono je to spíš duševní cvičení... V podstatě jsem uvažoval, zda by bylo
možné podle principu, který jste popsal a který opravdu jinak být
nemůže, udělat obvod, který by (pokud doba integrace je 1 perioda)
vyhodnotil s dostatečným předstihem, že by nastal přetok a na zbytek
periody by připínal odporovou zátěž (těleso v bojleru) aby přetok
nenastal. Já vím, je určitý povolený přetok, který asi není až tak
obtížné dodržet, ale z principu mě štve, že má distributor něco dostat
zadarmo a ještě vyhrožuje pokutou.

Martin Záruba