RE: Sváření ( bylo Re: Svářecí invertor )

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Únor 22 17:12:04 CET 2024

DD,

Lidl predava niekolko druhov zvaraciek. Ja som si kupil obycajnu na elektrody. Aj tak ju nepotrebujem.
Maju ale aj verziu s drotom, ktory nepotrebuje CO2 lebo ma v sebe nejaku latku ktora ho nahradza  ako
kolofonia v cine. Neskusal ste ju niekto? Vyrovna sa aspon trochu CO2?

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Thursday, February 22, 2024 10:29 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Sváření ( bylo Re: Svářecí invertor )

A teď se objevila řada hobby svářeček které nemají tlumivku, a na nich ta bazická zhasíná i když jsou to invertor s DC výstupem. Vidlák k tomu má na trubce zajímavá videa.

Lubor

> Od: "AZE" <aze na seznam.cz<mailto:aze na seznam.cz>>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>>
> Datum: 21.02.2024 22:49
> Předmět: Re: Sváření ( bylo Re: Svářecí invertor )

Jenom maličkost: kyselá elektroda musí být na mínusu (nebo AC), bazická na plusu, na AC blbě drží oblouk.
aze

Zdravím,

taky mám pocit že jsem na svařování levý. Mám nějaký postarší invertor, ale problém se zapalováním není. Oblouk drží hezky, to všechna čest. Ale když svařuju například natupo k sobě 2 pásoviny, tak jedu krásnou housenku, kochám se jak je to hezké do okamžiku než než kladívkem otluču strusku. (Vařím obalenými elektrodami - sem tam vyjíměčně bazickými, protože je mám, ale hlavně kyselými rutilovými). Prostě v lepším případě jsou 2 housenky na obou pásovinách, ale dohrormady spolu nemluví, takže to nedrží spolu. V horším případě je housenka jen na jedné straně.

Nakonec to vždycky nějak "zasoplím", ale nadřu se s bruskou a musím to spáchat několikrát po sobě.

Je na to nějaká speciální finta?

Díky