Re: Sváření ( bylo Re: Svářecí invertor )

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Únor 22 05:42:52 CET 2024

prihodim take neco ze svarecske "nepraxe" :-)
to prirovnani s rizenim vrak_auta profikem sedi. pod jeho vedenim se
bude auto tvarit jako normalne pouzitelne a to skoro okamzite, ale ..
jeste podobne bych to prirovnal na hrani profika na starou zkroucenou
kytaru(spanelku) co vlatne nejde naladit. on si v tom "nic" najde jak z
ni produkovat pro bezneho posluchace pouzitelnou hudbu.
ke svareni, treba tech pasovin.
1. priprava, na kterou se s oblibou kasle. ocistit/pripravit misto
svareni, stejne tak kvalitne udelat uzemneni. jen "polozeni" klesti na
nejvzdalenejsi, nejzrezlejsi a kdyz se zadari, tak i na dil co se
druheho, kde svar zacina jen dotyka, zarucuje hodne bidnej start a
vysledek. ty kolickovy kleste klidne jeste stisknu sroubovaci sverkou.
2. kabely, asi stejne jako u hobby_startovacich kabelu. zkrz zeleznou
pocinovanou tkanicku se proudu moc nechce.
3. elektrody. zahodit domaci zasoby co se s nima varil jeste ropovod
druzba. budou stary, obal "plesnivej" idealne nekolikrat zvlhly. navic
urceny k vareni ropovodu(hlubokej pruvar, pod tlustym proudem a budou
neco jako bazicky), tedy na vratka u zahradky, nebo plech na motycce nic
moc. doporucuju zkusit "LINCOLN-ELECTRIC SUPRA".
https://www.rulik.cz/elektrody-rutilove/elektrody-supra-2-5mm-prodej-na-baleni/
jdou koupit i v eshopech po jednom kuse, treba kutil.cz. kdo nezkusi
neuveri.
4. je dobre videt co delam, viz poznamka "vareni na slunicku". bohuzel
pak je to drahy. rozumna kukla min 3x a vice nasobek invertoru z teska
nebo lidlu. ale pak vidite presne jako na youtube jak se tvori housenka
atd. muzete mit u toho klidne brejle a kuklu neni potreba sundavat,
klidne s ni bousit, delat pripravu.
5. invertor s napisem firmy co dela svareci techniku. ne ze by z "ali"
neslo sehnat stejny/podobny, ale ... takze treba ten kitin, gama atd.
dnes uz to neni drahy.
no a protoze ELEKTRODA nedava moc sanci na druhej pokus, kdyz vam
zustane ta struska mezi dilama ktere chcete svarit a uz s tim nejde
hnout, tak si koupite CO_cko :-) tam zadna struska neni a muzete opakovat.
ale CO_cko vas porad jeste nuti svaret pozadovanou rychlosti.
tak si koupite TIG, coz je elektrickej autogen :-) a protoze hlinik se
neodstehoval do humpolce, ale je vsude kolem nas, tal TIG AC/DC. dnes uz
argon lze koupit v prodejnach svarecich potreb bez smlouvy, jen musit
menit u nich, ale proc ne .
a kdyz to vsechno mate, tak se stejne musite naucit svaret. protoze jako
u toho auta, kdyz nenajezdite km v ruznym autech, nebudete nikdy profik.
svarovani zdar !
t.