Re: Laboratorní přístroje Rigol - zkušenosti ??

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Únor 21 23:20:59 CET 2024

Tak to je fajn, pokud je to dobré pro někoho z CERNu, bude to jistě
dobré i pro mně. :)

Ten zdroj má i v té verzi A zem jednoho 30V kanálu společnou s 5V
kanálem, ale s tím nějak dokážu žít. Mám na stole ještě jiný zdroj 2x30
+ 5V.
A ano, právě proto Rigol, protože umí komunikovat srozumitelným
standardem. To bohužel ty lacinější obecně neumí. Nevím, jestli se za tu
možnost komunikace musí platit nějaké licence nebo co, ale SCPI obecně
umí přístroje od 15.000 výš.

Důležité je, že to vydrží. Byl bych dost nerad, kdyby to po pěti letech
odešlo, protože mám obecně rád věci, které vydrží a nic dalšího už asi
kupovat neplánuju. Paměťový osciloskop (HP 54645A) mám už přes 20 let a
dodnes funguje naprosto skvěle a měnit bych ho nechtěl. Jen jsem do něj
před pár lety přikoupil na EBay modul na FFT/Math/GPIB. Asi by si taky
zasloužil kalibraci, ale vem to čert, časová základna je stejně živená
externí 10MHz časovou základnou průběžně korigovanou pomocí GPS, takže
to přesné je.
Update čítače, tam není co řešit. Prostě zkousnu kyselé jablko ve formě
ceny a koupím na EBay nějaký zachovalý HP/Agilent 53132A. Nic lepšího
stejně nikdy nikdo nevymyslel a asi ani nevymyslí.

Zdraví PavelK