Re: Chytré žárovky a jejich protokoly

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Středa Únor 21 09:42:08 CET 2024

 > jaký to má prosím v reálném domácím prostředí dosah

v podstatě daný velikostí antény a napájením. Tedy reálně nižší jednotky
desítek metrů, čínská horšotlačítka subj. i méně.
Zigbee je mesh nad 802.15.4, který běží v dobře známém 2.x Ghz ISM
pásmu, tedy dosti záleží na rušení.

Prakticky těch zařízení máte vždycky více.

Nu a např k zigbee roletám výrobce dodává "repeater" tedy zigbee router
do zásuvky. (zigbee síť nezná "repeater")

 > A jak rychle se to prosím dokáže zrekonfigurovat pokud z MESHe
vypadne nějaký repeater

síť se zrekonfiguruje takřka okamžitě. Prodlení mají "sleepy" devices
(tj. vypínače atp. které jsou normálně v deep-sleep a probouzejí se až
na nějakou aktivitu). U lepších výrobců to poznat není, u čínských
(Aquara atp. mi přišlo, že se dají uvést do nedobrého stavu - tedy že
potřebují druhý stisk vypínače), pokud síť nějak rapidně zrekonfigurujete.

 > Má to taky umět MESH

 > .. ta zařízení používají pro retranslaci...

no, mesh je samotnou podstatou zigbee protokolu. Bez meshe si to můžete
posílat napřímo přes 802.15.4. Elementy ovšem musí být členy sítě, tedy
musí být nějakým způsobem připárovány k síti.

 > A dá se nějak ten strom ručně ovlivnit (vidět, případně i editovat) ?

Vidět se určitě dá, deCONZ k jejich zigbee koordinátoru ConBee mají
software který vám vyjede grafický strom.

Editovat (propoje), nu, o tom jsem ještě neslyšel.

jd