Re: Solární ohřev vody za 1 Kč

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Únor 21 09:17:15 CET 2024

No a pokud ten střídač dává DC pulzy do odporové zátěže a má MPPT, musí
být schopen je dávat i do baterky. A pokud dává pulzy obou polarit, tak
přes usměrňovač taky.

Dle mé zkušenosti je sice ekonomicky lepší zapojit panely tak, aby
optimální bod zátěže byl shodný s napětím baterek, protože napětí LiFePo
se mění velmi málo a napětí panelu s osvitem také. Ztráty v MPPT jsou
pak srovnatelné s tím, že netrefíte optimální bod naprosto přesně. Jen
nepotřebujete ten MPPT střídač. Ale když to má být za 1Kč..........

Martin Záruba