Re: Solární ohřev vody za 1 Kč

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 20 18:36:10 CET 2024

Počítat panely na kusy je tak trochu sranda.
Ten panel může mít výkon 250 Wp, ale taky 650 Wp.
Takže smysl má počítat sumární výkon, ne počet kusů.

Já jsem ve svém předchozím postu udělal chybu. Napsal jsem "střídač",
ale to není pravda.
V solární terminologii je to "MPPT regulátor".
Označení střídač se používá pro zařízení, který má na výstupu
stabilizované jmenovité napětí.
Tyhle regulátory tam mají nasekané to, co dostanou z panelů. Takže místo
230V třeba 90V.
Některé to dokonce ani neomezí nahoře, pokud by panely daly víc, než je
pro spirálu vhodné.
Že jsem u rychlého postu udělal chyby já, to je snad odpustitelné.
Ale napsat to do materiálů už tak snadno odpustitelné není.

Jinak nevím, proč by z toho nešel nabíjet telefon. Sice se to teoreticky
asi nesmí, ale technicky
podle mě moderní spínaný zdroj na to pojede bez problémů.
Ale v regulích asi bude, že to musí být být nepřipojeno ke zbytku
domovních rozvodů.

Jinak nevím, proč jste napsal "přednost je ... nepotřebuji
čtyřkvadrantovej elektroměr".
Podle mě dostat zdarma 4Q elektroměr by byla naopak výhoda.
V ničem Vás to neomezuje, ale můžete s dodávkou přejít na spot.

PL