frekvenční měnič z Ali

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Pondělí Únor 19 21:47:23 CET 2024

Někoho to zajímalo, tak píšu sem…

Dorazil mi ten frekvenční měnič z Ali, konkrétně jsem objednával
variantu 1500W zde: https://www.aliexpress.com/item/4000790215928.html
Přišlo to v pěkné krabičce dobře zabalené, ale bez jakékoliv
dokumentace. Oskenováním QR kódu shora jsem dostal link na čínské PDF.
To jsem posléze prohnal google translátorem. Musel jsem jako opice
překonvertovat stránky na PNG a po jedné prohnat google translátorem,
protože celé PDF to odmítlo přeložit, že je to scan (PDF s obrázky). No
nevím proč to nejde, když jednotlivé obrázky translátor přeloží, ale co
už… Zase jsem z toho složil PDF a mám ho vysdílené tady:
https://drive.google.com/file/d/1XpfnPPDnLwt6apgXygqgoHxAbtT0KsiU/view?usp=drive_link
Trochu se mi nelíbí jak hlučný to má větráček a běží ihned po zapnutí.
Doufám, že není jediný rozdíl mezi variantou 750 / 1500W verzí jenom
v tom, že hučí naplno větráček.
Napřed jsem to zkusil s nějakým motorem 370W a fungoval. Takže jsem ho
odnesl do garáže a zkusil připojit k historickému škodováckému motoru
(viz štítek na motoru ve videu :-) No a celkem to vypadá funkční.
Motor pohání kompresor, tak jsem náběhovou a doběhovou rampu zkrátil
z 10 sec na asi 1,5 sec. Ponížil jsem trochu výstupní napětí (dá se
nastavit nejníže na 110V). Zakázal jsem reverzaci. Napřed jsem myslel,
že to nefunguje, ale pak jsem zjistil, že při stisku REV se motor točí
stále na stejnou stranu jako při RUN, takže pohoda, neznefunkční se
tlačítko, ale prostě i při REV to točí stále jedním směrem. Musím to
ještě nějak doladit mechanicky…
Samozřejmě, že je to hobby a kompresor je po tatínkovi. Jinak bych si
koupil kompresor lehký a výkonný, ale nějak nemám srdce ten tátovo výtvor
zničit. :-) Ten motor počítám, že bude prvorepublikový. :-)

https://youtu.be/HCNPK7dDQ5Q

Doufám, že nedostanu vynadáno za ten bordel co mám v garáži.
Po zapnutí to ukáže verzi firmware. Pak se přes mode přepínají různé
režimy, kde to ukazuje napětí asi za usměrňovačem, také to ukazuje
teplotu. Teď v zimě je to v poho a ten motor má vlastně jenom 750W,
takže se to snad nepřehřeje.
--
Zito