Nabídka: úprava zdroje (bylo: Re: Svářecí invertor)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 19 15:42:40 CET 2024

Navážu na diskusi, vidím, že je stále v "kurzu" úprava různých zdrojů,
včetně invertorů.
Možná někdo z vás má také tenhle napaječ:
https://www.used4telecom.nl/product/ascom-smps-48v-750w-power-supply/
https://www.youtube.com/watch?v=H88g8Rl1Aco¨
Jedná se o spínaný profesionálně řešený zdroj, kde jde výstupní  napětí
regulovat v rozsahu cca 1-60V
, proud cca 0,1- 19A.  řízené malými víceotáčkovými trimry 10k.
Ideální k předělání jako "druhý" nebo další robustní zdroj. do dílny,
nabíječka atd..
Na předním panelu je místo právě pro ten vestavný V-A metr, který jsem
chtěl dodělat a řeší se v jiném vlákně.
Ty zdroje se postupně vyřazují, všechny fungují, možná by bylo fajn
preventivně vyměnit  kondy.

Proč to píšu.  Mám tu několik podobných - ale ve verzi 300W.  Mají též
nastavení výstupního proudu a napětí, ale jen v rozsahu cca 40-60V.
Zdroje jsem schovával  s tím, že někdy namaluju a zkusím po vzoru úprav
spínaných zdrojů do PC na laboratorní upravit také jako 0-60V  ...
Jenomže jak už to bývá, tenhle projekt už nikdy nedokončím, vinu na tom má
i dostupnost hotových, krásně zabalených zdrojů z Číny ( Wanptek..), které
jsme teď se synem pořídili.
Jedná se konkrétně  o tyhle 300W moduly:
https://scontent.fprg1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/68859987_3142442929129645_6486134760014872576_n.png?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=7f8c78&_nc_ohc=CGda6ZlRIEcAX-f2ENc&_nc_ht=scontent.fprg1-1.fna&oh=00_AfBw-pyiU3pV35PzwCWDJMri_MU5wFz46VsaF0YC1F_oLQ&oe=65FADD45

Mám i jeden polo-rozebraný - jen PS deska, chtěl jsem jej někdy
zdokumentovat. A zkusit  rozšířit možnost řídit výstupní napětí v rozsahu
1-60 V tak, jako u jeho výkonnější modifikace.
 Jako základ  zdroje 1-60V, 0-7A by to bylo asi ideální , jen ta motivace
už u mě není.
Kdyby někdo měl chuť, čas a motivaci si tenhle zdroj verze 300W ( u verze
750,800 W to není třeba ) zkusit upravit, je to k dispozici. Mám cca 8 ks.
Za mě je to jeden z dalších mých pohřbených projektů, ale možná by někdo
měl chuť se s tím zabývat.
Jde o to si z toho rozebraného namalovat řízení a odvodit, kde je třeba
upravit dělič...A dobastlit měření.