Chytré žárovky a jejich protokoly

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Únor 18 21:06:12 CET 2024

Zdravím,

ještě jeden dotaz k té debatě na téma chytrý domov, chytré žárovky a
Home Assistant.

Jak jsem si všiml, tak různí prodejci mají celkem solidní guláš v tom,
jak označují či neoznačují různé protokoly u smart žárovek. Já sám v tom
mám taky poněkud hokej, protože zrovna tady v pracovně mám v lampě LED
žárovku IMMAX Neo Lite s paticí E27, která má na krabičce explicitně
napsáno Tuya, Zigbee 3.0 a také se normálně jako Zigbee zařízení
spárovala s HA a funguje bez problémů. Ovšem ten HA jí vidí jako
TS0505A, což je podle googlení žárovka kompatibilní s Lidl Smart Home
(ať už je to cokoli) a Tuya.

Na druhou stranu, např. Alza prodává s paticí E14 žárovku stejného
dodavatele u kterého píše, že je kompatibilní s Tuya i Lidl Smart Home,
ale už u ní nepíše, jestli umí Zigbee 3.0 -
https://www.alza.cz/immax-neo-lite-smart-led-zarovka-e14-6w-barevna-a-bila-wifi-d6133259.htm

Lze to obecně chápat tak, že pokud je nějaká žárovka kompatibilní s Tuya
a/nebo Lidl Smart Home, umí ta žárovka automaticky Zigbee 3.0 a půjde
spárovat s HA ?

Já totiž sháním chytrou RGB žárovku s paticí E14 (miňonka) a třeba IMMAX
nic takového s explicitním označením Zigbee 3.0 nemá. V tomto provedení
tu žárovku označuje jako Tuya, WiFi. Nemá někdo tip na nějakou s E14,
která se bez problémů páruje přes Zigbee a HA a umí všechny obvyklé
vychytávky jako nastavení teploty a barvy a pamatování stavu při výpadku
proudu ?

Zdraví PavelK