sietova frekvencia a hodiny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Únor 16 15:48:39 CET 2024

No já bych řekl, že minimálně u vnějších vedení (ale možná i u
podzemních) naopak s napětím cena kabelu bude klesat.
Venkovní vedení žádnou izolaci nemá a nepotřebuje. Tam jde maximálně o
velikost izolátorů (porcelán, levné) a přeskokovou vzdálenost.

Ty rozdíly 22kV a 35kV jsou u nás myslím dané spíš tradicí. Různé
oblasti (pod správnou různých distributorů) používaly už i za totáče
(kdy bylo všechno luftem) někde 35 a někde 22 kV.

Jak to vyjde u zakopaných vedení nevím. Ale pořád mi přijde, že izolace
(plast) vyjde levněji než hliník. Tedy že přidat na plastu a ubrat na
hliníku se vyplatí.
Ale bude to mít obrovskou setrvačnost, protože distribuční vedení asi
většinou nebývají bod-bod, ale je na něho napojeno víc trafaček.
A pak by se muselo při případné změně synchronně vyměnit všechno najednou.

PL