Cim nejcasteji merite - a proc?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Únor 13 20:09:35 CET 2024

No, já mám (když nepočítám ten žlutý plevel co se válí porůznu v
kufříkách s nářadím) vlastně čtyři multimetry.

1. Protec 506 což je bateriový multimetr stylu "měřím úplně všechno",
koupený kdysi v GM, ještě když měli prodejnu Negrelliho viaduktu.
2. Multimetr vestavěný v takovém rozměrném zařízení Metex 9150, které má
zdroje, čítač, signální generátor a multimetr vše v jednom. Koupeno tamtéž.
3. Fluke 8840 - koupeno na EBay kdysi z druhé ruky.
3. Agilent 34410A - koupeno kdysi z druhé ruky tamtéž.

Když se tak nad tím zamyslím, tak pokud nepotřebuju náhodou měřit
současně mnoho různých napětí (což většinou nepotřebuju) tak aktivně
vlastně používám jen dva. Ten Protec 506 pokud potřebuju změřit něco
rychle/orientačně a nebo měřit někde po bytě. Třeba která žárovka na
vánočním stromku praskla a přestalo to celé svítit.
Pokud potřebuju něco změřit v klidu, v dílně na stole a tak nějak
přesněji, tak použiju ten 34401A. I když tedy připouštím, že by si
zasloužil znovu nakalibrovat, ale nechce se mi to platit.
A také ho používám, pokud potřebuju měřit delší dobu a sbírat data. On
totiž umí GPIB a chodí s tím software od National Instruments, který
jsem kdysi koupil v akci za 199USD lifetime license.

Zdraví PavelK