Cim nejcasteji merite - a proc?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Únor 13 12:10:28 CET 2024

Když tu tak rozebírám multimetry - každý z nás asi máme několik multimetrů
pro různá použití, docela by mne zajímalo, co je ten zlatý střed? Je to,
pravda, otázka trochu páteční, ale já teď marodím, tak mi to snad admin
odpustí, je to k tématu.

Na jedné straně jsou nejlevněší "ukazovátka" z obchodů s potravinami, na
druhé straně mnohomístné stolní potvory za desítky a někdy i stovky tisíc,
mezi tím třeba i staré Avomety, stolní Metry a podobně. Ale i když máte
velký výběr, stejně nejčastěji sáhnete po jednom konkrétním, který vám
přirostl k rukám nejvíc.

Protože jsem taky "sběratel techniky", nahromadilo se mi toho docela dost -
ale na běžné použití mám stejně nejraději pentype Tenma 72-9390 z Farnellu
(https://cz.farnell.com/tenma/72-9390/multimeter-digital-pen-type/dp/2060272).
Vůbec s ním nezacházím hezky, hodně často se mnou jezdí na výlety jenom
omotaný kabelem od sondy, doplněný 2mm krokodýlky. A když potřebuju nějaké
orientační měření, sáhnu automaticky po něm, až při pochybnostech nebo při
potřebe opravdu měřit začnu koukat po něčem jiném nebo lepším. A protože už
se známe docela dlouho, zhruba tuším, jaké má nectnosti i proč ukazuje
zrovna taková čísla, jaká ukazuje.

Máte to někdo podobně, nebo jste věrni tomu nejlepšímu, co v dílně zrovna
máte a i na propípání kabelu startujete kalibrovaného Keithleyho?

Pavel Kutina