sietova frekvencia a hodiny

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Únor 12 20:56:07 CET 2024

No, já už jsem kousek před důchodem, takže ze školy dávno venku, ale
pokud si správně pamatuju speciální teorii relativity, tak ta praví, že
pohybující se hodiny jdou pomaleji. Tedy v rychle se pohybující raketě
stárne dvojče pomaleji než na Zemi.
Jenže popisované hodiny šly naopak rychleji. Takže ta domácnost či obec
by měla spíš zůstat na chvíli v klidu a mi ostatní bychom se měli
pohybovat relativistickou rychlostí, čímž by se domácnost/obec jaksi
"předešla" a zestárla o sedm minut oproti zbytku Vesmíru. :)

Nebo to u vás v CERNu máte teď nějak jinak ? Přiznám se, že nejnovější
objevy v oblasti částicové fysiky už nesleduju tak bedlivě jako dříve :)

Zdraví PavelK