Re: OT: jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Sobota Únor 10 15:33:15 CET 2024

IMHO: poštovní společnost vždy volí odesílatel, někdy nabídneš dvě varianty, ale nikdy ne jeho kurýr.
Pokud jeho kurýr, tak je platba v hotovosti - kurýr dá peníze a ty mu dáš zboží, žádnej převod a kurýr bez papírku.
Pokud posíláš za hranice, tak jedině platba předem, ber nebo nech ležet.
Píšeš, že je z řecka a dal ti slovenské telefonní číslo. Na to bych ukončil diskuzi s tím, že pošta neumožňuje na zásilku do řecka dát jiné, než řecké číslo.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Ondra <ebastlir na seznam.cz>
Komu: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 10. 2. 2024 12:55:33
Předmět: OT: jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?

Omlouvám
se za OT.

Už tady zaznělo několik fint, co se objevují na bazarech. Teď mám případ, kde si
nevím rady. Co myslíte ?

Mám pár inzerátů na použitou drobnou elektroniku.

Napsal mi řek, že by měl zájem o 2 věci.

Na každou je samostatný inzerát.

Dotázal se, zda jsem ochoten to do řecka poslat a kolik by to poslání stálo.

Napsal jsem mu, že by poštovný bylo asi tak 20eur a ať mi napíše jak se jmenuje omáčka
jogurt a česnek.

Odpověděl, že cena dopravy ok a že kontrolní otázka ho pobavila a odpověděl na ní. Napsal
doručovací adresu. A požádal o zaslání IBAN a že by rád vše vyřídil ten den.

To neměl psát, jak na mě někdo tlačí je podezřelej.

Požádal jsem ho ať mi pošle telefonní číslo na balík(ta u adresy nebyla) a vyfotí ten činžák
kam se bude doručovat, abych si porovnal s  fotkou z maps a budu vědět, že
píšu s člověkem, který má zájem o věc a ne o podvod.

Poslal číslo 00421xxx takže slovenský a fotku neposlal s vysvětlením, že pro ní
není důvod.

Co myslíte, že by následovalo, když bych poslal IBAN ? Nějak mě pořád nenapadá
následující scénář.