ot. ssl

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Únor 10 10:41:18 CET 2024

Let's Encrypt je v pohodě a třeba doma ho používám k naprosté
spokojenosti. A u některých zákazníků ho také máme.
Ale jsou firmy/organisace, které vyžadují komerční certifikát. Je to
zvyk který panuje od doby, kdy EV certifikáty měly v prohlížeči zelené
pozadí pod ikonou toho zámku a byly považované za "pravější než pravé".
Ono na tom zrnko pravdy snad i je, protože Let's Encrypt je maličko
zneužitelnější v tom smyslu, že stačí mít e-mail adresu v doméně,
zatímco "lepší" (myšleno dražší) certifikát se dá pořídit při osobní
návštěvě v CA a je případně nutno mít dokumenty dokazující, že člověk má
právo jednat za společnost atd. U certifikátů na elektronický podpis je
to stejné, ten se myslím ani na LE pořídit nedá. Stejně tak třeba
certifikát na podpis kódu, aby moderní Windows neřvaly.

Zdraví PavelK