Power banka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 8 17:48:18 CET 2024

Uznávám, že je to docela obdivuhodné, takové šílené nabíjecí výkony, a
přes takový konektor.
Ale otázka zní: je to dobře?

V chemii lithiových baterek myslím žádný zásadní průlom v poslední době
nenastal.
Ani v baterkách s pevným separátorem (LiIon), ani s tekutým (LiPol).
A tak zřejmě pořad platí, že vysoké nabíjecí výkony celkem významně
zkracují životnost.

Tak já jdu opačným směrem a snažím se nabíjecí výkony spíš omezovat,
pokud tedy nespěchám.
Takže nabíječky pro nářadí používám s nízkým nabíjecím proudem, a i
mobil nabíjím většinou pomalu.

PL