Re: bipolární LED se dvěma piny

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Únor 8 13:31:39 CET 2024

Asi to nechápu, ale proč "nějaký IO"? Já vidím jen dva odpory.

Asciartové schéma pro ty, kdo si zobrazují maily fontem s fixní velikostí:

              o Vcc

             | |

MCU --|><|---+
     bi LED   |
             | |
             _|_

Pokud moje MCU má na výstupu totemové tranzistory, mohu celkem úspěšně
použít třístavový multiplex. Tedy na výstupu z MCU je 0, pak se uplatní
pouze odpor R1 a LEDka svítí jednou barvou, pokud je na výstupu log 1,
pak se uplatní R2 a LEDka svítí druhou barvou.
Pokud výstup změníme na vstup, nebo jej přivedeme jinak do třetího
stavu, tak LEDka nesvítí, ale uplatňují se oba odpory a společnou silou
zvětšují spotřebu zařízení.