Router se dvema radii jako Wifi klient i APcko soucasne

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Únor 7 09:03:23 CET 2024

Umí to i ten nejlevnější Mikrotik s licencí L4 a na jednom rádiu. Má to jedinou zradu, když je tam jedno rádio, tak ta klientská část je master a dokud se nepřipojí, tak nespustí tu slave část AP. Takže nastavení je potřeba udělat přes ethernet. Já k tomu mám ještě část, která udělá Wireguard tunel na můj server. Ideální je na to model mAP lite, ale člověk musí překousnout to prvotní připojení přes kabel. Druhá trošku dražší a větší varianta je třeba hAP ac lite, kde je 2,4GHz a 5GHz, takže si člověk to AP může udělat přes 5GHz a připojit se i přes wifi a nastavit tu klientskou část.

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Petr Simek
Odesláno: středa 7. února 2024 7:18
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Router se dvema radii jako Wifi klient i APcko soucasne

Dobry den

neznate nekdo krabicku/wifi router ktery by mel dve fyzicka radia ?
Nemyslim dual-radio. Chtel bych jedno mit v modu APcko a druhe jako wifi klient a to cele nejak NATovat. Aby se to pripojilo k nejake mistni wifi siti jako jedno zarizeni a tu IP konektivitu to zajistilo pro vic jinych zarizeni.

Predstavoval bych si to tak ze se k tomu pripojim na tu AP cast jako klient, vlezu do konfigurace a nastavim SSID a heslo v te klientske casti ktera by se pak mela pripojit k mistni wifine a preNatovat mi provoz do te AP casti k mym zarizenim.

Neresili jste podobny problem ?

S pozdravem