Router se dvema radii jako Wifi klient i APcko soucasne

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Únor 7 08:39:55 CET 2024

Dobrý den,

na tohle se obvykle používají dvě zařízení.
Už z toho důvodu, že pro připojení ke komunitní wifi (propojené do
Internetu) je vhodné místo třeba na střeše, zatímco AP poskytující wifi
v bytě bývá umístěno tam.
A ano, s použitím dvou zařízení to provozuju už dlouhé roky. Na střeše
mám parabolu a APčko Ubiquity v režimu klient, které mně připojuje k
APčku naší komunitní páteřní sítě.
Tohle AP dělá NAT, takže domácí síť je 192.168.x.y zatímco komunitní síť
je 10.26.x.y. Samotná komunitní síť má někde router, který NATuje těch
10.26.x.y. na něco, co je viditelné v Internetu.
Na a doma mám částečně drátovou síť a taky APčko (které ovšem už
neNATuje) aby se mohla připojit zařízení typu iPhone nebo nějaká
Raspberry pomocí WiFi.

Zdraví PavelK