Pozor na DC SSR a "SSR"

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Únor 3 17:02:52 CET 2024

Já teda nevím, co je přesně uvnitř, ale potřeboval jsem běžným PID regulátorem spínat topný kabel na 24 VDC. Tak jsem koupil tohle DC SSR:

https://www.tme.eu/cz/details/asr-m04dd-1/rele-staleho-proudu-s-vystupem-ssr/anly-electronics/

Vůbec nefungovalo. Nevím, jestli bylo vadné z výroby, zapojení bylo správné. Tak jsem koupil tohle a zapojil stejně:

https://www.tme.eu/cz/details/asr-10dd/rele-staleho-proudu-s-vystupem-ssr/anly-electronics/

A toto funguje parádně. Je od stejné firmy. Větší provedení. Sice potřebuji spínat proud asi tak 1 A, ale jak říkám, menší nefungovalo. Víc jsem to tedy neřešil. Možná bych ten vadný kousek ještě někde našel, ale asi ho nemá cenu dolovat. Zřejmě bude zalitý.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
https://www.clexpert.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Saturday, February 3, 2024 2:04 PM
To: HW-list <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Pozor na DC SSR a "SSR"

Dobrý den všem, v souvislosti se sousedním tématem jsem si řekl, že bych se podíval, jak to mají DC SSR vyřešené v porovnání s MOSFETovými optočleny, které spínají a hlavně rozpínají poněkud pomalu.

První co jsem vygůglil jako "dc ssr" je tohle:
https://dratek.cz/docs/produkty/1/1185/1557996346.pdf
Vzhledem k obrázku a textu pod ním si ale myslím, že to není žádné SSR, ale N-MOSFET s budičem:-)

  PH