Re: Snížení podpory výstavby FVE

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Únor 1 21:47:59 CET 2024

Obávám se, že pokud to nebude nějak legislativně upraveno, tak se něco
takového stane.

Spíš uvažuji nad takovouto variantou:

Teď mám jistič 3x25A. V létě, když funguje FVE, ale chvíli nestíhá
střídač, mám malý odběr ze sítě, třeba 1,5kWh/den, protože třeba
jednofázovou konvičku neutáhne na 100%. Takže vzhledem k trvalým platbám
mě v létě 1kWh přijde klidně na 20Kč. Když bych snížil jistič na 3x10A,
pro tepelné čerpadlo to v zimě stačí a i když nebude svítit sluníčko, i
k dobíjení baterek. No a zbytek domu předělat na 1fáz, takže střídače
dají dohromady 30A, možná o trochu víc a to nikdy naráz nepotřebuji.
Navíc to bude v ostrovním režimu, všichni mi můžou ..... a kdyby byl
výpadek, proud mi chvíli půjde. A v létě budu platit mnohem menší trvalé
platby.

Martin Záruba