Re: Snížení podpory výstavby FVE

Čtvrtek Únor 1 10:00:48 CET 2024

No tak to je hezké. Takže vlastně o energii z FVE v síti není zájem, což
se dalo čekat. Chybí akumulace a bez ní to fakt nemá cenu.
Pustil jsem televizi a zrovna mluvili o tom, jak v Ostravě Vítkovicích
uvádějí do provozu prý největší baterii u nás.
https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/cez-esco-postavi-ve-vitkovicich-nejvetsi-akumulator-v-cr.-baterie-velka-jako-rodinny-dum-pomuze-stabilizovat-ceskou-energetickou-soustavu-173747
Výkon 10 MW a kapacita 9,45 MWh teda není nic moc. Kapacita jako 1000
domácností s kapacitou 10 KWh a výkon jako 2000 domácností s 10 KWh
baterkou, ze které se bere 0,5C. Podle údajů ze solární asociace u nás
byla loni na podzim v provozu kapacita 1 GWh v domácích baterkách. Těm
domácím baterkám znemožňuje dělat stabilizaci sítě pouze tvorba cen, kdy
prodávám za cenu silovky a kupuju se vším, co se na tu cenu nabaluje
včetně vykrmování solárních baronů.
Navíc tam říkali, že ta baterka je lithiová. Nechápu, proč nezvolili
nějakou levnější technologii. Redox (průtokové) baterky jsou pro velké
výkony údajně o dost levnější. Takže místo aby podporovali
decentralizovaný systém u lidí doma, budou zase dělat megalomanské projekty?

Anděl