Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 30 20:26:04 CEST 2024

Myslím, že HDO by v tomto případě bylo výhodou. A že by si ho tam
ledaskdo namontoval sám a dobrovolně.
Až se rozšíří průběhové měření (což se začne instalovat v červenci), tak
tím bude splněn první a velmi důležitý krok k zavedení chytré sítě.
No a ta chytrost se pravděpodobně projeví hlavně v tom, že v různých
dobách bude cena elektřiny za různou cenu.
Zřejmě na principu dobrovolnosti - buď přistoupíte na proměnné ceny,
nebo budete mít cenu fixní, ale o dost vyšší.
Tedy v principu totéž jako je to teď s nákupem na spotu nebo s běžnými
fixními tarify.

No a pokud nějaké to HDO bude umět spínat spotřebiče v dobách výhodného
tarifu, tak by to pro spoustu spotřebičů mohlo být vhodné.
Třeba pro to nabíjení auta nebo spouštění tepelného čerpadla v případě,
kdy má dům dostatečnou kapacitu rezervy, např. akumulační nádrž nebo
aspoň podlahovku s velkou setrvačností.

Ale třeba se pletu a všechno bude jinak, tedy postaru.
Já se nicméně raději připravuju tak, aby ani staré ani nové pojetí pro
mě nebylo nepříjemné.
Náhoda přeje připraveným.

PL