Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Duben 29 14:26:09 CEST 2024

Tohle je super exaktní, jednoduchá, vtipná - a taky naprosto nepoužitelná
metoda...

Když se pozorovatel jinak vyspí, když bude venku jiné počasí, když bude v
místnosti jiná hladina osvětlení, když bude v místnosti jiná barevná teplota
osvětlení - pokaždé dostanete rozdílné výsledky, někdy i značně.

Když si ladím sám sobě třeba podsvětlení LCD displeje, tak mi to (vleže u
notebooku v ložnici) svítí až moc, pak si to odnesu do dílny a koukám, že to
skoro nesvítí, a že by to ještě kousek chtělo. Totéž za tmy/za dne, totéž
ráno/večer, vklidu/za únavy a podobně.

Mimochodem - právě teď řeším zádrhel, kdy si uživatel stěžuje na příliš
vysoký minimální jas TFT displeje, moc fajn. Když to tu testuju, není na to
ve dne skoro vidět - v podmínkách je nejvyšší hladina minimálního jasu
domluvená na 50lx - a ono je to v provozu i tak kapku hodně a uživatele to i
tak oslňuje (ten uživatel je totiž celý den v tunelu).

Takže cokoli biologického - udělat to natolik univerzálně, aby se s tím dalo
při dolaďování hýbat a připravit se na to, že to pár iterací zabere, člověk
je tvor podivnej a normovat se dá jen ocamcaď pocamcaď.

Pavel Kutina